De la eliminarea toxinelor şi până la digestie, avem nevoie de apă pentru aproape orice funcție corporală. Senzația de sete și urina închisă la culoare şi cu miros puternic sunt unele dintre primele semne care vă spun că ați putea fi deshidratat.

Câtă apă are corpul uman?

Mai mult de două treimi din corpul uman este format din apă. Avem nevoie de apă pentru aproape orice funcție în interiorul corpului nostru, de la eliminarea toxinelor şi până la procesul de digestie. Dar  să știi cât de multă apă trebuie să bei  să bea apă poate fi o provocare, mai ales atunci când este cald sau când faci mai multe exerciții fizice decât de obicei.

Dacă bei prea puțină, este posibil să te confrunți cu nişte probleme de sănătate potenţial grave. Cu toate acestea, pentru a complica lucrurile, şi dacă bei prea multă apă înseamnă riscuri pentru sănătate.

apă vitaminizată

Câtă apă trebuie să bem în fiecare zi?

În condiții normale, cantitatea de apă din organism este controlată de producția de senzaţia de sete și de producţia de urină: îţi este sete, bei apă, te duci la toaletă – apoi ciclul apei se reia.

În 2010, un raport al Autorității Europene pentru Siguranța Alimentară a sugerat că nivelurile minime ale consumului de apă trebuie să fie de 2 litri pentru bărbați și 1,6 litri pentru femei, sau între opt și zece pahare. Pentru bărbați, cerința lor de zi cu zi a doi litri de apă este echivalent cu peste trei ani și jumătate halbe. Pentru femei, aportul lor recomandat de 1,6 litri de apă este echivalentul a doar sub trei litri.

Cu toate acestea, mult depinde de nivelul de activitate pe care se angajeze în, sănătatea fizică, dimensiunea și greutatea și dacă este o zi fierbinte sau nu.

Mi-ar recomanda întotdeauna ca bea putina apa si de multe ori este cel mai bun mod de a rămâne hidratat.

Apă plată

Ceea ce bei este important

In timp ce alcoolul poate potoli setea, este de fapt un diuretic. Acest lucru înseamnă că poate face aveți nevoie pentru a trece urina mai des, care ar putea duce la deshidratare. Atunci când oamenii experimenta o mahmureala, una dintre componentele-cheie ale acestei este deshidratarea. Tipic dureri de cap mahmureala este un simptom al acestei. Un sfat bun este sa alterneze fiecare bautura alcoolica, cu un pahar de apă.

La un pahar de lapte, apă și sucuri de fructe sunt toate căile bune de menținere hidratare. Cu toate acestea, poartă întotdeauna în vedere cantitatea de zahăr care ar putea fi conținute în orice băutură îndulcită. Ceai și cafea pot ajuta, de asemenea, dar încearcă să țină evidența cât de mult cofeina sunt consumatoare.

hidratare

Cum îţi dai seama dacă eşti deshidratat?

Senzație de sete și care trece urina inchisa la culoare, cu miros puternic sunt unele dintre semnele inițiale pe care le-ar putea fi deshidratat. Alte simptome pot include senzație de lent, senzație de lumină și a condus sau având o gură uscată.

Oamenii de la extremele de vârstă, cum ar fi copiii și persoanele în vârstă, sunt mai expuse riscului de a deveni deshidratat. Semne care ar putea da medicului dumneavoastră un motiv de îngrijorare este în cazul în care copiii sunt din ce în ce somnolent, având mai puține scutece umede sau în cazul în care acestea sunt respira mai repede. Persoanele mai în vârstă de multe ori nu pot realiza că ele sunt deshidratate și confuzie este o prezentare comună de deshidratare la vârstnici.

Pacienții care prezintă vărsături, diaree sau transpirațiile, ca urmare a unei febra poate deshidrata rapid dacă nu sunt în măsură să înlocuiască apa suplimentară pierdută din organism.

pahar de apă

Care sunt momentele cheie când trebuie să bei apă?

  • 2 pahare de apă imediat după trezire – în acest fel se pun acetivează organele interne, plus că se elimină mai uşor şi toxinele adunate în organism pe timpul nopţii.
  • 1 pahar de apă cu 30 minute înainte de masă – astfel stimulăm digestia
  • 1 pahar de apă înainte de a face baie – pentru a regla tensiunea arterială şi a evita evenimente neplăcute
  • 1 pahar de apă înainte de culcare – pentru a proteja sistemul cardiovascular

Ascultă-ţi corpul şi el îţi va spune dacă bei prea multă sau prea puțină apă. Nu îţi fie teamă să ceri sfatul medicului dacă ceva pare ieșit din comun. Citeşte şi 5 alimente fresh pentru zilele toride de vară! Acum te rog să mă scuzi, mă duc să beau un pahar cu apă! 🙂

 

Lasă un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.