Sănătate

Portocala, top 5 atuuri pentru sanatatea ta

Portocala, top 5 atuuri pentru sanatatea ta

O citrica asociata mereu cu Sarbatoarea Craciunului, portocala este cel mai frumos dar pentru sanatatea noastra. Pe langa savoarea sa acidulata, are o multime de virtuti protectoare pentru sanatate.

Ne « vitaminizeaza » imunitatea. Secretul sau pentru a stimula sistemul de aparare al organismului? Nivelul sau excelent de vitamina C- 70 de grame pentru un fruct mediu. Este un puternic antioxidant care stimuleaza imunitatea si care poate favoriza productia de anticorpi.

Doar o portocala poate sa acopere deci peste jumatate din cantitatea de vitamina C recomandata, adica 120 de grame. Un aport foarte pretios, deoarece, pe langa mentinerea functiei imunitare aceasta vitamina este implicata si in prevenirea cancerului.

Ne poate stimula venele

Datorita bogatiei sale in flavoinoizi, compusi antioxidanti din familia polifenolilor, aceasta citrica poate sa aiba grija si de venele noastre. Si atuurile sale nu tin doar de pulpa. Coaja sa contine si ea substante aromatice care actioneaza si ele ca niste antioxidanti protejand venele si capilarele.

Ne ajuta sa avem cele mai puternice oase

Portocalele fac parte din categoria fructelor care elibereaza cel mai bine calciul lor in organism, deoarece raportul lor de calciu/fosfor de 2,5 reprezinta o valoare optima pentru buna absorbtie a acestui mineral. Sa nu mai vorbim de faptul ca acidul sau citric este cel care poate favoriza si asimilarea sa.

Ne ajuta sa scapam de anemie

Carenta in fier, anemia, trebuie sa fie supravegheata indeaproape la adulti. Poate cauza oboseala si alte probleme. Daca o alimentatie mai bogata in fier heminic este o modalitate de a suplimenta aporturile, este bine de stiut ca fierul este cu atat mai bine asimilat de catre organism daca se ia impreuna cu vitamina C. O salata cu ficatei de pasare, foarte bogati in fier, alaturi de bucati de portocala reprezinta cel mai bun duo pentru mentinerea in forma.

Nu face casa buna cu inflamatia

Pe langa virtutile sale antioxidante si imunostimulatoare, flavonoizii din portocala au efecte anti-inflamatorii foarte utile pentru a lupta contra crizelor de reumatism inflamatoriu cronic sau de poliartrita reumatoida.

Bineinteles ca portocala este cea mai buna cruda. Deci renunta la delicioasa rata cu portocala. Daca o vei prepara termic vei elimina o mare parte din pretioasa sa vitamina C. Ideal ar fi sa mananci atat pulpa sa, cat si coaja sa, in salate, pe peste sau pe carnea alba. Si coaja este la fel de bogata in vitamina C.

Lasă un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.