Sănătate

De sezon: florile și astenia de primăvară

Ne dorim cu atâta putere ca frigul să dispară și să ne putem bucura de culorile și miresmele florilor, de aerul proaspăt, de cerul senin și de soare. Dar primăvara nu vine numai cu flori. Multe persoane se confruntă cu oboseală și disconfort sau, cu alte cuvinte, experimenteză ceea ce se numește astenia de primăvară.

Ce este și de ce apare astenia de primăvară?

Astenia de primăvară se resimte ca o stare de oboseală profundă, epuizare, depresie, lipsă de energie.

Această stare prin care trece organismul nostru la nivel fizic și psihic se datorează schimbărilor ce au loc. Lumina este mai puternică. Ziua este mai lungă. Activitățile care se desfășoară sunt mai voluminoase sau mai numeroase. Se depune un efort mai mare. Astfel că această perioadă de acomodare a organismului la noile condiții de mediu consumă energie. Organismul nostru oricum vine slăbit din iarnă, deoarece aportul de fructe și de legume verzi a fost redus, iar multe persoane au o alimentație în care predomină carnea și lactatele.

Astenia de primăvară se caracterizează printr-o scădere în concentrație la nivelul organismului nostru a unor substanțe cu rol de reglare și de influențare a stării de bine. Aceste substanțe se numesc endorfine. Nivelul scăzut al endorfinelor duce la tristețe și epuizare.

Ce poate să ascundă astenia de primăvară?

Atenție! Oboseala de primăvară poate să fie un simptom pentru alte afecțiuni. Urmărește și alte aspecte, cum ar fi luarea sau pierderea în greutate.  Modificările care țin de greutate pot fi datorate afecțiunilor glandei tiroide. Niciu simptom nu trebuie ignorat!

Lipsa de vitamine și de minerale din organism va avea ca urmare stare de oboseală. Este important să se urmărească valorile fierului, pentru a corecta eventuala anemie feriprivă.

Cum se manifestă astenia de primăvară?

Manifestările asteniei de primăvară sunt multiple:

  • Stare de epuizare zilnică. Uneori mișcările par să necesite un efort suplimentar. Oboseala este evidentă, iar pacientul simte slăbiciune generală, indiferent de efort.
  • Slăbiciune însoțită în unele cazuri de leșin sau amețeli.
  • Stări de nervozitate, iritabilitate.
  • Tulburări de memorie și de concentrare.
  • Dureri de cap.
  • Tristețe inexplicabilă.
  • Lipsa poftei de mâncare.

Cum facem față asteniei de primăvară?

Atunci când îi oferi organismului tău ce are nevoie și tu te vei simți o persoană plină de energie și te vei putea concentra, astfel încât să-ți poți duce la finalitate obiectivele personale și cele legate de job.

Pentru o primăvară fără astenie trebuie să ai grijă…

  • să dormi suficient, 7-8 ore pe noapte.
  • să ai o dietă echilibrată, cu multe fructe și legume verzi, fibre, fresh-uri de fructe. Astfel îți asiguri necesarul de vitamine și de minerale.
  • să faci mișcare. Plimbări în parc/aer liber. Mers cu bicicleta, cu rolele. Sau orice altă activitate care iți face plăcere și te pune în mișcare. Atunci când faci mișcare sângele se pune în mișcare, este aport de sânge la creier , la inimă, la nivelul întregului organism, se secretă endorfinele cu rol benefic. Dacă faci mișcare și în aer liber, atunci îi asiguri organismului aer proaspăt și cu o cantitate mai mare de oxigen, atât de necesar organismului.
  • și de ce nu, să ai o atitudine pozitivă asupra aspectelor și evenimentelor din viața ta. Depinde cum te raportezi la ceea ce ți se întâmplă. Alege o atitudine optimistă și mereu pune un zâmbet sincer pe fața ta.

Primăvara este frumoasă! Învinge astenia și bucură-te de oamenii din jurul tău, de flori, de aerul proaspăt și înmiresmat! 🙂

Lasă un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.