Food

Top alimente si sfaturi necesare pentru a urma un regim mediteranean

regim mediteranean

Regimul mediteranean este un regim celebru in lumea intregaa. Si cu siguranta ca este cel mai celebru regim de pe planeta. Daca vrei sa il tii si tu, daca te tenteaza de ceva vreme si nu stii care sunt alimentele de consumat, vei afla in acest articol.

Uleiul de masline pe post de grasime de baza. Uleiul de masline este grasimea cea mai utilizata in regimul mediteranean. Este foarte bogat in acizi grasi mononesaturati, in antioxidanti si in vitamina E si se poate folosi pentru orice. Mai ales pentru a asezona salatele sau pentru a praji alimentele.

Daca prepari tartine, un strop de ulei de masline este tot ce ai nevoie. Vrei sa faci cartofi dulci prajiti? Apeleaza tot la uleiul de masline. Idem si in cazul in cazul in care vrei sa prepari o salata.

Consuma alimente proaspete in fiecare zi. Regimul mediteranean este un regim care se bazeaza pe consumul de alimente proaspete in fiecare zi. Deci va trebui sa cumperi legume si frucare care corespund fiecarui sezon. Asta inseamna ca nu vei mai cheltui atat de multi bani pe alimente si ca vei putea profita de valorilor lor nutritionale.

Consuma fructe si legume la fiecare masa. Trebuie sa consumi un fruct sau doua fructe pe zi si in jur de trei portii de legume pe zi. Cum poti face asta ?
– ia micul dejun cu o tartina si cu o rosie, cu o ulei de masline si cu un fruct.
– mananca fructe uscate dimineata, pe post de gustare.
– la pranz, consuma paste cu legume la tigaie si un fruct pe post de desert.
– mai ia o gustare – un iaurt cu fructe proaspete sau cu fructe uscate sau un sandvis cu avocado si sunca.
– la cina consuma un peste la cuptor cu salata si cu cartofi dulci. Si pe post de desert, un fruct.

Consuma peste de mai multe ori pe saptamana. Incearca sa reduci consumul de carne rosie si sa consumi cat mai mult peste. Poti pregati pestele in mai multe feluri- la cuptor, la gratar, pregatit la tigaie… Are cel mai bun aport de acizi grasi omega 3 care te va ajuta sa ai grija de sanatatea ta cardiovasculara si sa reduci nivelul de colesterol.

Consuma oua de patru ori pe saptamana. Ouale sunt sanatoase, contrar ideilor preconcepute. Sunt surse de proteine de calitate, de grasimi si de grasimi mononesaturate.

Lasă un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.