Marketingul este o ramură de promovare, de convingere, de publicate, prin care un brand se face cunoscut, comunică și în principiu transformă orice campanie în clienți care cumpără. Asta dacă ar fi să facem o descriere cât se poate de scurtă, redusă la câteva detalii care nu îi fac cinste neapărat, pentru că în principiu este vorba despre a vinde, indiferent despre ce industrie este vorba. Iar piața jocurilor de noroc nu face deloc excepție, ba chiar având un marketing destul de agresiv uneori, permisiv și liber, ieșit din comun uneori, și cât se poate de vizibil.
Lucrurile sunt cu atât mai stridente în ceea ce privește versiunile online ale jocurilor de noroc pentru că resursele sunt cu atât mai variate și într-o continuă schimbare, că uneori pare aproape imposibil să se țină pasul cu provocările. Însă, trucurile de marketing la care cazinourile apelează s-au dovedit de cele mai multe ori și eficiente, cel puțin dacă ar fi să se facă niște statistici despre revendicarea unui bonus la depunere, spre exemplu – toate parte din promoții care atrag sau rețin clientul.
Cert este că toate acestea eforturi de marketing joacă un rol puternic în cifrele care se văd la final de an, de cele mai multe ori fiind vorba despre idei inovatoare, competitive, dar și asumate.
Un cazino online bine indexat
Unul dintre cele mai importante aspecte de care se ține cont atunci când vine vorba despre o prezență cu greutate în mediul virtual este modul în care SEO funcționează, adică modul în care Google alege să afișeze website-ul la căutări. O foarte bună strategie de marketing începe cu o prezență solidă și profesională în online, așa că un prim pas este să existe o platformă funcțională, cu atribute puternice, care să fie prietenoasă cu utilizatorul și să se afișează cum trebuie pe toate device-urile, să aibă un design interesant și unic, să fie sigur din punct de vedere al protecției datelor; dacă este ce trebuie atunci asta vă complimenta brandul și este tot ce contează.
Sigur, conținutul este esențial și acesta, dar aici vorbim despre optimizare, unde este inclusă și structura, ce ține de cuvinte cheie și backlinks, o analiză și tool-uri de analytics.
Sa fii vizibil și activ
Un lucru la care ar trebui să se concentreze platformele de jocuri de noroc este cât de vizibile sunt, că totul vine în strânsă legătură cu ce am relatat mai sus. Însă, nu este suficient să ai un site pe care să ajungă clienții, căci înainte de asta trebuie să poți fi găsit, iar pentru asta trebuie ca lumea să știe de tine. Așadar, construiește o imagine de notorietate, fii prezent și activ pe forumuri, dar mai ales fii implicat în tot ce înseamnă prezența în social media.
În prezent este imposibil să mai activezi cu o afacere, dacă nu ai conturi de pagini deschise pe conturile de socializare, unde trebuie să fii și cât mai activ. Un element important în eforturile de marketing îl reprezintă să îți cunoști audiența și mai ales să știi să targetezi un grup, ca să știi cum să ajungi la acesta. La fel de bine ar fi să existe și un blog, cu cele mai căutate informații, pentru că astfel poți fi găsit când se caută diverse răspunsuri la curiozități.
Urmărește trendurile
Este imposibil să rămâi relevant pe o piață în continuă mișcare atât timp cât nu știi ce anume s-a schimbat, pentru că în fiecare zi apar lucruri noi. Pentru un casino online este important să se știe care sunt noutățile, ce anume s-a lansat nou, ce se cere și ce este popular, cât mai ales care sunt tendințele în zona de jocuri și de pariuri. Astfel te asiguri că poți oferi clienților doar ceea ce caută și ce au nevoie – se pot urmări site-uri de specialitate pentru a rămâne mereu informat.
Rămâi conectat cu clienții
O strategie fără costuri dar eficientă pentru a rămâne mereu în legătură cu clienții cazinoului online este să ai o bază de date și să trimiți periodic un newsletter pe email prin care oferi informații prețioase celor interesați. Că este vorba despre știri din piață, despre ce alte noi jocuri s-au lansat sau care vor ajunge și pe teritoriul nostru sau că există informații despre performanțele unor jucători, cu siguranță că există atât de multe de împărtășit! O metodă simplă și rapidă de comunicare, prin email, dar care vine cu atât de multe avantaje: fidelizare, promovare, Poți obține datele de email prin solicitare de abonare la newsletter, prin pop-up, abonare și diverse alte forme.
Organizează și găzduiește evenimente
Chiar dacă ești online, asta nu înseamnă că nu poți fi prezent și offline – ba chiar este un lucru care se încurajează, pentru a deveni cât mai cunoscut. O petrecere, că este mai formală sau nu, o întrunire, sau oricum i-ai spune, poate fi un prilej de networking pentru cei din această ligă, iar dacă tu ești gazda, acest lucru se poate dovedi cât se poate de eficient pe termen lung, mai ales în ceea ce privește înnoirea unor relații de durată cu diverși influenceri, viitori clienți, afiliați și posibili colaboratori. Identificarea audienți, oferirea de experiențe unice, promovarea promoțiilor, măsurarea rezultatelor, construirea loialității sunt câțiva pași care derivă din ceea ce am enumerat.
Investește în campaniile de ad-uri
Foarte multe rezultate de afișări sunt – preferabil – organice, adică s-au întâmplat natural și nu a mai fost nevoie să se intervină cu bani pentru a suplimenta numărul de accesări. Că este vorba despre Google, YouTube, Facebook, Tik Tok sau Instagram, lucrurile s-au schimbat foarte mult și există o grămadă de platforme unde pot rula reclame făcute decent și inteligent. Pentru asta ar trebui să se lucreze cu o agenție, una care știe ce înseamnă advertising, care-și pot face un tracking dar mai ales modificări dacă este nevoie de acesta.
Cele mai recente cifre plasau afacerea cu jocurile de noroc undeva în topul mondial, fiind vorba despre miliarde de dolari – există constant un flux de bani, iar asta este rezultatul unui marketing făcut inteligent, calculat și cu scop.
Un prim pas de care se ține cont este monitorizarea, pentru a analiza rezultatele, continuând apoi cu originalitate și cu perseverența, pentru că nu există pauze între campanii: trebuie să fii mereu prezent, eventual cu ceva nou și să știi să te diferențiezi de competiție, pe asta se cam bazează activitatea de marketing de care cazinourile țin cont. Totul este cu mult mai eficient când crește gradul de conștientizare a mărcii și,mai ales veniturile.