Acum ceva zeci de ani oamenii aveau doua, maxim trei locuri de muncă după care puteau ieși la pensie liniștiți iar birourile de resurse umane nici nu se inventaseră. Astăzi, fără un CV de 2-3 pagini nici nu ești chemat la interviu iar asta reflectă competivitatea din câmpul muncii.
Este ușor să te porți cum trebuie când începi un nou job, mediul necunoscut de ajută să calci cu grijă și nevoia de a face o bună primă impresie te ține în priză. Atunci când iți dai demisia, sunt însă niște lucruri care se întâmplă automat și nu pot fi controlate în totalitate. Iată câteva soluții la problemele din urma demisiei.
Nu rămâne cu resentimente față de foștii colegi
Suntem obișnuiți, cam de la vârsta de 6 ani, să proiectăm propria personalitate, care ajunge să crească sub forma unei măști sociale pe care o folosim ca să fim considerați profesioniști. Cu toate astea, lucrurile se adună, bârfele nu se dizolvă niciodată total și singurul mod de a pleca fără dușmani este să nu le iei prea în serios. Oamenii nu sunt funcțiile pe care le ocupă, sunt imprevizibili și asta face parte din frumusețea umanității.
Suferi de oboseală psihică
Multe demisii au de-a face cu raportul inacceptabil muncă/răsplată și, când e vorba de a repara greșelile altora, presiunea crește și mai mult. Este puțin cam târziu să clarifici lucrurile, mai ales că aceste situații nu sunt altceva decât urgențe prelungite. „Încărcatul bateriilor” nu este un mit; ai grijă de structura chimică a creierului în materie de efort și nu în ultimul rând satisfacție profesională.
Te lupți cu o imagine de sine scăzută
De când am început sa umblăm în triburi, oamenii au avut nevoie de acceptare din partea celorlalți din motive de supraviețuire și reproducere. În vremuri moderne, avem conceptul de recunoaștere care se extinde mult peste cercurile noastre de cunoștințe, dar se și poate reduce când intri într-un mediu care nu te poate aprecia. Pe scurt, unii oameni atâta știu-atâta pot. Nu-ți face griji că nu ești bună de nimic când nu ai avut șansa încă de a demonstra ce știi și ce poți să faci.
Încearcă să nu pleci într-un conflict cu conducerea
Proprietarii unei afaceri sunt patronii, cei care o conduc pot fi angajați din management, iar cei care iau contact cu clienții sunt restul angajaților. Orice încălcare a acestor categorii bine definite poate duce la conflict, iar când devine personal și dăunător pentru persoanele implicate, se lasă cu demisii. Cel mai profesionist lucru rămâne să-ți urmărești interesul până când mediul nu-ți mai permite acest lucru. Nu-ți uita valoarea ca persoană și nu deveni defensivă pe viitor făcând inamici din potențiali prieteni.
Nu renunța la pasiune
Chiar dacă jobul de la care ai plecat era visul tău, au fost motive bune pentru care te-ai decis să pleci. Păstrează legătura cu oamenii, mai ales că sunt în domeniu și orice ai face, nu generaliza părțile negative din experiența avută.
Succes la noul job! 🙂