Organismul nostru are nevoie de vitamine pentru a putea să-și desfășoare activitatea normală și pentru a nu se îmbolnăvi. Iar vitamina B2 are și ea un rol important.

O mică istorie

Despre vitamina B2 s-au obșinut informații cu privire la anumite beneficii de prin anul 1920. Vitamina B2 a fost considerată un factor de creștere termostabil (care nu este distrus la preparare termică), hidrosolubilă (se dizolvă în apă), de culoare galbenă. Acest factor de creștere a fost izolat din lapte în 1879.

Vitamina B2 se mai numește lactoflavină, ovoflavină, uroflavină sau riboflavină. Numele de flavină vine de la „flavus”, care în limba latină înseamnă galben. Poate pare cunoscut, de pe ambalajele diverselor produse din magazine, numele de E101. În industria alimentară vitamina B2 este înregistrată  ca E101, adică este considerată colorant.

La om, vitamina B2  este sintetizată de flora intestinală (bacteriile de la nivelul tractului digestiv), dar această producție este insuficientă pentru satisfacerea nevoilor metabolice, fiind obligat să găsească surse complementare din alimentație.

Care sunt sursele de vitamina B2?

iaurt

Vitamina B2 este larg răspândită în natură. În lista de mai jos, sursele de vitamina B2 vor fi enumerate în functie de concetrație de B2, de la o concentrație mai mare la  cea mai mică:

  • Drojdie de bere
  • Germeni de grâu
  • Brânză, ouă
  • Carne, pește
  • Ciuperci
  • Orez întreg
  • Soia, mazăre, varză
  • Iaurt, lapte de vacă
  • Broccoli
  • Fulgi de cereale
  • Pâine integrală
  • Legume verzi fierte
  • Conopidă
  • Pătrunjel
  • Morcovi

Ce ar trebui să știi despre vit. B2?

Am spus că se folosește pentru puterea sa de colorare, deci este colorant alimentar.

Rezistă la temperatură ridicată sau la congelare, dar este distrusă de lumină.

Ce rol are această vitamina în organism?

Trebuie menționat faptul că vitaminele sunt compuși cu rol multifuncțional și cu implicații multiple.

Pentru vitamina B2, studiile cercetătorilor au demonstrat următoarele:

  • Transformă alimentele în energie;
  • Este implicată în procese de detoxifiere a unor compuși sau metaboliți toxici;
  • Este indispensabilă pentru procese de embriogeneză (creștere și dezvoltare);
  • Se regăsește la nivelul corneei și al retinei, având rol major în procesul vederii;
  • Este necesară funcționării altor trei vitamine (B3. B6, B9);
  • Este necesară în absorbția fierului.

Când recomandă medicii aportul de vit. B2?

Necesarul zilnic  de vitamina B2 este  de 1,1-1,3 mg/zi. Dar atunci când alimentația este haotică sau când sunt anumite stări patologice și fiziologice apar dezechilibre și va fi nevoie de remediere.

Vitamina B2 este indicată în:

  • Suprasolicitarea organismului datorată proceselor de creștere, în sarcină, în convalescență;
  • În alcoolism;
  • În regim bogat în proteine;
  • În tratament cu antibiotice;
  • Femeilor care urmează tratament cu anticoncepționale;
  • Celor care fac exercițiu fizic intensiv (sportivii de performanță și nu numai);
  • În diabet;
  • Persoanelor cu probleme de vedere;

Ce se întâmplă când nu ai destulă vit. B2?

somn

Când organismul este privat de elementele de care el are nevoie, se revoltă. Și apar semne sau simptome care dezvălui suferința sa.

Prin aportul scăzut de vitamina B2 și prin lipsa parțială sau totală a acestor vitamine din organism vor apărea:

  • Leziuni ale pielii, mucoaselor, ochiului;
  • Chelita (leziunile de la colțurile gurii);
  • Buze strălucitoare, uscate, având cruste și fisuri;
  • Stomatite cu limbă purpurie și atrofia papilelor;
  • Tulburări oculare (lăcrimare, hipervascularizare conjunctivală, fotfobie, cataractă);
  • Prurit (mâncărime), dermatită seboreică;
  • Forme de anemie;
  • Aclorhidrie gastrică;
  • Afecțiuni nevoase (astenie, pareze, nistagmus, ataxia membrelor inferioare, tremurături);
  • Oboseală accentuată.

Concluzie

Pe piața farmaceutică la momentul actual, în România, nu se găsește un preparat farmaceutic care să conțină doar vitamina B2. De obicei, se găsesc așa-numitele preparate denumite „Complex de B-uri”, deoarece s-a observat că aceste carențe de vitamina B2 sunt însoțite și de carențe ale altor vitamine B.

Astfel că necesarul zilnic de vitamina B2 trebuie asigurat printr-o alimentație echilibrată.

Despre autor

Lady Chantel

Chantel este o femeie paradoxală: relaxată, dar care este mereu în gardă; care se bucură de o viaţă liniştită, dar care preferă să îşi susţină punctul de vedere; o femeie inocentă în aparenţă, dar care în viaţa din spatele scenei este o adevărată bad ass; o femeie prietenoasă cu oamenii, dar căreia îi place să fie singură.

15 Comentarii

Lasă un comentariu

Shareuri